منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

مهدویت

زندگی در عصر امام مهدی(عج)

طبق روایات رسیده و اعتقادات ما عصر امام مهدی (ع) از بهترین زمان ها برای انسانها در روی کره ی زمین است. و این غلط نیست که عصر آن گرامی را عصر نور و عصر عدالت بشماریم. در عصر آن بزرگوار فقر و حرمان از اجتماع بشری خارج می شود ، دلها از حزن و غم بیرون می رود و زندگی جهنمی تبدیل به نعمت و آرامش می شود و دیگر اثری از ظلم و ظالم دیده نمی شود ، در آن ایام اسلام دینی جهانی می شود و همه گوینده ی لا اله الا الله و  محمد  رسول الله (ص) و علی ولی الله می باشند. خلاصه یک تحول و انقلابی عمیق و ریشه دار انجام می گیرد که همه چیز را تغییر می دهد.

*******

احکام شرعی قطعی می شود:

یکی از چیز هایی که سعادت و نیکبختی جامعه بشری را تضمین می کند قوانین حاکمه ی در اجتماع است و خصوصأ قوانین قضاء و احکام شرعیه است.

در عصر امام زمان(ع) این خصوصیت وجود دارد که قوانین قطعی و لازم الاجراء است چرا که حضرت مهدی روحی له الفداء برخلاف انبیاء و اجداد طاهرینش (ع) مأمور به باطن است یعنی آن گرامی به علم و اطلاع خویش به حوادث و وقایع حکم می کند و منتظر شاهد و ادله ای که ادعاء را ثابت کند نمی ماند . و از آن جا که طبق روایات فراوان و متواتر باید زمین به دست مبارک آن حضرت پر از عدل و داد شود و جور پاکیزه گردد چاره ای جز این نیست که امام (ع) به علم خویش عمل کند و در غیر این صورت ممکن است انسانی مرتکب جنایت و آدم کشی شود و هیچ کس از جرم او مطلع نگردد و خون طرف مقتول پایمال شده و قصاص نشود چنانکه در تاریخ زندگانی بشر فراوان رخ داده، بنابر این چنین چیزی با «یملاء الارض قسطأ و عدلأ» منافات دارد.


*******

زمانی که قائم آل محمد (ص) قیام کند بین مردم به حکم داود حکم می نماید، احتیاج به اقامه دلیل ندارد، خداوند تبارک و تعالی به او الهام می کند و امام (ع) به علم خود حکم می نمایند.

بحار،ج52،ص33



http://uploadpa.com/beta/12/w8nn74hldi7778uhkd7j.jpg



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد